Sinds 1 januari 2025 werkt gemeente Gorinchem samen met Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR). U ontvangt voortaan van BSR uw waterschapsbelastingen, gemeentebelastingen en WOZ-beschikking (voor eigenaren) op één aanslagbiljet. U betaalt deze belastingaanslag dan niet meer aan gemeente Gorinchem, maar aan BSR. De aanslag ligt in februari of maart 2025 bij u in de bus.
Wat betekent de samenwerking voor u?
- U ontvangt voortaan één aanslagbiljet voor waterschapsbelastingen, gemeentebelastingen en WOZ-waarde (voor eigenaren).
- U heeft inzage in al uw gemeentelijke belastingzaken via MijnBSR op www.bsr.nl/gorinchem.
- Vanaf 1 februari 2025 kunt u via de website van BSR ook inzien hoe vaak u uw milieupas heeft gebruikt om de restafvalcontainer te openen.
Waarom werkt gemeente Gorinchem vanaf 2025 samen met BSR?
Gemeente Gorinchem en BSR werken samen om het makkelijker voor u te maken. Zo kunt u voor vragen over de waterschaps- en gemeentebelastingen nu terecht op dezelfde plek. De medewerkers van BSR zijn u graag van dienst.
Voor vragen over belastingzaken van vóór 2025 kunt u nog terecht bij gemeente Gorinchem.
Brief met alle informatie
Inwoners en ondernemers ontvangen in de loop van februari een brief over de samenwerking van de gemeente met BSR en wat dit betekent. Het aanslagbiljet ligt eind februari 2025 bij u in de bus.
Wilt u meer weten of heeft u vragen?
- Kijk voor meer informatie over de toetreding van gemeente Gorinchem tot BSR en veel gestelde vragen op www.bsr.nl/gorinchem.
- Of neem contact op met BSR. Dit kan telefonisch op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 0344 704 704 of via het contactformulier op de website van BSR.