Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten. De gemeente probeert dan te achterhalen waar deze persoon woont.
Hoe werkt het?
- U vraagt online een adresonderzoek aan met uw DigiD of via het formulier Aanvragen adresonderzoek. Het volledig ingevulde formulier kunt u mailen naar adresonderzoeken@gorinchem.nl of opsturen.
- Wij zoeken uit waar deze personen nu wonen en we vragen hen het nieuwe adres door te geven. Deze personen zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Als ze dit doen, eindigt het adresonderzoek.
- Lukt het niet om contact te krijgen met deze personen? Dan kan de gemeente hen uitschrijven. Dit doen we pas na grondig onderzoek.
- Het versturen van (oproep)brieven kunnen onderdeel zijn van een adresonderzoek.
- Het adresonderzoek duurt minimaal 12 weken. Bij bijzonderheden kan dit langer duren.
- De gemeente Gorinchem kan een bestuurlijke boete geven aan mensen die bewust zorgen voor onjuiste informatie in de BRP. Deze boete is om ervoor te zorgen dat iedereen zich correct inschrijft en op tijd de juiste informatie doorgeeft.
Contact
Telefoon: 14 0183
E-mail: burgerzaken@gorinchem.nl